woensdag 10 juli 2013

Week 28: Vakantie in Oostenrijk


Grüß Gott! Dit jaar vieren wij onze zomervakantie in Oostenrijk. Alle reden dus om u wat 'Oostenrijkse' grammofoonplaten te laten horen.

Vreemd genoeg blijk ik er daar ook nog wel een paar van te hebben staan in mijn platenkast. Ik zeg vreemd omdat Oostenrijk nou niet bepaald een land is waar ik heel erg opgewonden van raak. Ik had u natuurlijk een singletje van de best verkochte Oostenrijkse popartiest Falco kunnen laten horen maar dat vind ik wat voor de hand liggend. En naast muziek van de beroemde Johan Strauss, toch een beetje de uitvinder van de Weense Wals, blijk ik ook nog een rijtje 'minder gewone' Oostenrijkplaten in mijn bezit te hebben. Dus is het deze week een fotoflexi van oliemaatschappij BP geworden die speciaal voor de reiziger de BP Touring Service in het leven had geroepen. Het kartonnen singletje is bespeelbaar aan één zijde en was bedoeld als herinnering aan een vakantie in 'Österreich'. Muzikaal gezien is het niet bijster interessant maar het grammofoonplaatje heeft natuurlijk een hoog curiosagehalte. De single kwam in een envelop met daarin ook een exemplaar voor toeristen die in Duitsland waren geweest en eentje voor reizigers in Zwitserland. Dat ik van het land Oostenrijk niet opgewonden raak zal niemand verbazen, maar zo'n singletje daarentegen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten