donderdag 4 april 2013

Week 14: Waardering reiziger over NS blijft allerbelangrijkst


NS kan ook in de toekomst boetes tegemoet zien als de waardering van reizigers over de geboden dienstverlening te laag is. Dat zei staatssecretaris Mansveld deze week in de Tweede Kamer. Aanleiding was het idee van NS om het oordeel van klanten minder zwaar te laten meewegen in de beoordeling van de prestaties. NS vindt de volledige reiservaring in de trein belangrijk, en wil dat ook service zwaar wordt meegewogen in het eindoordeel.

Rond 1972 kreeg een deel van het NS personeel een grammofoonplaatje met daarop instrukties hoe ze hun stem goed konden gebruiken. U moet hierbij denken aan conducteurs en stationomroepers die op 'Uw stem is ons visitekaartje' werd verteld hoe ze op een professionele manier de reizigers konden mededelen dat hun trein weer eens vertraging had. Dat wordt natuurlijk bedoeld met die totale reisbeleving waar NS deze week over sprak. Het voelt toch veel prettiger als u op een vriendelijke, meelevende manier te horen krijgt dat u beter naar huis kunt gaan lopen. Ook dat is een stukje service van NS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten